Blog Zweiseitig

İnsanlar,çok çeşidi vardır değil mi.Doğru,düzgün olduğu gibi davranan.Yanlış,kötü çıkarcı kötü niyetli insanlar.Bunların hepsinden daha kötü olan iyi niyetli gibi görünen kötü insanlar. İşlerinde de o kadar iyiler ki bu insan nasıl biri gerçekte asla öğrenemiyoruz.Anlamanın tek yolu yeni tanıştışığımız veya arkadaş olduğunuz birini düşünün ilk bakışta genelde hep iyi sıradan bir insan gibi gelir.İlk anda anlayamayız zaten.Bu yüzden yeni tanıştığınız biriyle hep biraz mesafeli olun.Onu gerçekten tanımak istiyorsanız onu uzun bir süre sadece dinleyin,hareketlerini takip edin,davranışlarına bakın.Size karşı nasıl başkasına nasıl.Herkese olduğu gibi mi davranır yoksa kişiden kişiye değişiklik mi gösteriyor.Bunları yaparsanız çok daha kolay nasıl biri olduğunu öğrenirsiniz.Mesela sorular sorun cevaplarına bakın.Sonra yüzüne bakın sizle konuşurken umursamıyor mu yoksa sizi getçekten dinleyip o da sizi tanımak istiyor mu.Tabi şöyle bir şey de var çok uzun zaman tanıdığınız biri olur ya ona tamamen güvenir inanırsınız ama kesinlikle öyle değil.Bu yüzden dedik ya hep biraz mesafeli durun.Böyle olsaydı zaten sevenler niye ayrılırdı,evli insanlar niye boşanıyor,uzun süren dostluklar da bitiyor bazen.Hiç kimseyi tamamen tanıyamazsınız,hiç kimseye tamamen güvenemezsiniz.Zaten hayatınızda hiç örneği yok mu.Şuan bütün tanıdıklarınız yanınızda mı.Her tanıştığınız kişiyle dost musunuz yada ilk aşık olduğunuz kızla mı berabersiniz hâlâ. Hiç bir zaman en güvendiğiniz kişiler bile yanınızda olmayacak.Her zaman da yanınızda biri olmayacak. Ne kadar aileniz de olsa arkadaşınız,sevgiliniz en iyi dostunuz.Bunların hepsinin bi anda başka bir yere gitme ihtimali yok mu?Terk etme ihtimali.Kimsenin ne zaman öleceğini de bilmediğimize göre. İşte bu yüzden aslında her zaman tek başınasın.Tamam çevrendeki insanlar da var ama okulda okurken kendi notunu kendin alıyorsun,çalışırken maaşını kendin alıyorsun,bir şeyi başardığında o senin başarın,nasıl hayatına devam edeceğin senin elinde değil mi? Etrafındaki insanlara da değer ver, onlara sahip çık,onlardan vazgeçme ama bu hayat senin hayatın.Bunu başka insanların istediği gibi yaşamak zorunda değilsin.Başkası öyle yaşıyor diye sende öyle yaşama.İstediğin şeyleri yap,kendine iyi gelen sana göre doğru olan insanları seçip hayatına kat ve mutlu ol.O zaman hem başkaları varkende mutlusun,kendi başına kaldığın zaman da. Yapman gereken sadece sana göre olan tarafı seçmek,hem yanında oldukların hemde kendin için.Olması gereken de bu değil mi?Doğru insanlarla olmak.Bir gün tek kaldığında,yardıma ihtiyacın olduğunda yanında olacak kişiler bunlar.Sende onları kaybetmemek için doğru kişi ol.Bırak artık yapmacık davranmayı,olmadığın bir kişiye dönüşmeyi,sırf arkadaşım veya sevgilim olsun diye bunların peşinde koşma.Tek başına kal ama kendin ol.

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Schwer und Leicht

Hayat

Düşünceler