Schwer und Leicht
Bugün de sabah oldu. Yeni bir gün daha... Bazılarının hiç başlamak istemediği, bazılarının ise uyandığında heyecanla başlayan bir gün. Hiç bir zaman değişmeyen sürekli bir döngü. Sabah gözlerimizi açtığımızda başlıyor mücadele. Daha güne başlamadan zor geliyor değil mi? Uyanıp hayata başlamak bir şeyler için, kendin için mücadele verip savaşmak herkese zor geliyor. İşe gitmek, okula gitmek veya herhangi bir şey yapmak o kadar zor geliyor ki sabah yataktan kalkamıyoruz. Sonra alışıyoruz tabi zamanla aslında ama zaten yapmamız gereken çoğu şeyi yapmak istemiyoruz. Neden? Tembellik,üşengeçlik,isteksizlik bunlar sana nerden geliyor yada bunlardan neden kurtulamıyorsun. Çünkü çok zor herşey o kadar zor ki hiç bir şey yapmıyoruz. Bunların hiçbiri zor değil aslında hiç bir şey zor değil. Sen zorlaştırıyorsun herşeyi. Zor diye bişey var evet ama kolay da var. Hiç birşey yapmazsan sürekli tembellik sürekli öylece herşeyin kendiliğinden olacağını düşünüp beklersen herşey zor tabi imkansız.
O yüzden hepsi senin elinde zorluk da kolaylık da senin elinde. Hiç bir şey yapma sürekli uyu veya gez, istediğin gibi yaşayıp sorumluluk alma hep sadece kolay geleni yap sonra bir gün farklı bir şey görünce onu deneyip yapamayınca bu ne kadar zor de. Şimdi zor olan bir iş veya herhangi bir şey zor olduğu için mi zor yoksa sen sadece kolay'ın ne demek olduğunu öğrenip uyguladığın için mi? Zor'u başarmak istiyosan kolay'ı unutucaksın. Zor şeylerin aslında ne kadar kolay olduğunu görmeye başlayacaksın. Aslında herşey kolay demeye başlayacaksın. Yapman gereken tek şey uyanmak. İlk önce gözlerini aç bir bak izle ne görüyosun? Bu Dünyan'da zorlukların içinden çıkamayacak biri misin? Değilsin. Hiçbir zaman olmadın sadece bunu görmek istedin ve bu yolu seçtin. Sonra zaten herşey zor gelmeye başladı ve bu zorluktan çıkamadın. Şimdi zorluklara karşı direnemiyorsun ama hiçbir şey için geç değil kendini bunlardan kurtarabilirsin. Artık başla sadece bir hareket. Mesela sabah uyandığın o ilk andan itibaren başla. O ilk zor gelen uyanmanın ve kalkmanın zorluğunu bitirerek başla. Çok basit. Sadece bir gün sabah uyandığında gözlerini aç ve ayağı kalk. ilk aşamayı geçtiğinde gerisi zaten gelecek. Bunu yap. İlk önce bu benim için kolay bir şey diye düşünüp uygulamaya çalış sadece bir gün. Eğer bunu başarırsan zaten diğer bütün zorlukları da aşacaksın. Sana zor gelen bütün zorluklar artık yavaş yavaş kolay gelmeye başlayacak. Bir gün zor diye bir şey kalmayacak. Artık herşey kolay ama bu sadece senin elinde. Gerçekten bunu yapabilirsin. Eğer istersen bütün zorlukları aşabilirsin ve zor dediğin o yapmak isteyip de yapamadığın tüm şeyleri yapabilirsin.
Şimdi buraya kadar okuduysan yeni bir gün daha... Kendini değiştirecek misin yoksa olduğun gibi sıradan bir insan olmaya devam mı edeceksin. Karar vermek çok önemli bu aşamada. Kararsızlık seni bir adım ileriye asla götürmeyecek. O yüzden ilk önce en doğrusunu düşünüp kararını ver. Sonra ilk adımını at. Herşey kendin için bundan sonraki hayatının nasıl devam edeceğini seçmek sadece senin elinde. Eğer gerçekten güzel bir hayat yaşamak istiyorsan ona göre yaşaman gerekiyor. Bu Dünya'da hiç bir şey kendiliğinden olmuyor. Bu zamana kadar görmedin mi? Şimdi diyeceksin ki zengin insanlar var doğuştan zenginler de var. Onlar kolay başladı hayata. Burda mesele zenginlik, fakirlik, kolaylık, zorluk hiç bir şey değil aslında konumuz sensin.
İstediğin gibi yaşamakta özgürsün. Ama bunun sonuçlarını da sen yaşayacaksın. Kimse sen çalışmazken gelip seni zengin etmeyecek. İstediğin gibi yaşayabilirsin hayatını. Önemli olan ne istediğini bilmek ve bunun için savaşmak. Sonuçta herkes güzel ve mutlu bir hayat sürdürmek istiyor. Şu da var tabi. Kendini değiştirmeye, geliştirmeye, öğrenmeye ve kendin için bir şeyler yapmaya başladın. Sonra bakıyorsun yine de olmuyor, düzelmiyor hayatın. Belkide bir anda değişecek herşey yada herşey yoluna girecek. Pes etmek yok. Sen hayatın düzelmedikçe kendin için bir şeyler yapmayı asla bırakmayacaksın. Karşına ne çıkarsa çıksın seni durduramaz ki. Eğer pes edersen başa dönceksin zaten. Ya baştan başlarsın yada o hoşuna gitmeyen sıradan hayatına devam edersin.
Bu kadar değil tabi ki. Herşeyi yaptın uyguladın hayatın da düzelmeye başladı. Herşey güzel gidiyor. Zorluklar artmaya başlayabilir. Daha çok çabalaman gerekir. Sen bir şeyleri düzeltmeye çalıştıkça başka şeyler eklenir durur. O kadar uğraşırsın başa çıkamamaya başlarsın. Ama pes etmek istemediğin için. Hayatını güzel yaşamak istediğin için. Asla vazgeçmeyeceksin. Sürekli sen düzeltmeye çalışırken başka şeyler çıktıkça işin içinden çıkamadığın an başka çözmen gereken sorunlar çıkıcak. Bu da zihninde çözmen gereken şeyler. Mesela sürekli sorun çıkmaya devam ediyor. Sen düzelttikçe bozuluyor sen kolaylaştırdıkça zorlaşıyor. İşte tam o anda çözmen gereken bir diğer sorun ortaya çıkıyor. O seni pes ettirmeye çalışacak ve o istmediğin sıradan hayata döndürecek. Bu yüzden ne kadar zorlaşırsa zorlaşsın asla durmadan devam edeceksin. Çıkmaza girdin çok bunaldın pes etmek üzeresin tam o anda yapman gereken tek şey kendine biraz zaman ayırıp bütün zihnini rahatlatacaksın. Bunu yapmayı başardığın anda hiçbir şey seni asla durduramayacak ve istediğin hayata daha kısa sürede ve daha mutlu bir şekilde ulaşacaksın. Yazdıklarımı okuduysan veya okuyorsan sadece anlamaya çalış. Bu yazılar senin için. İstersen okuyup anla istersende oku geç. Hayat senin hayatın istersen yön ver istediğin gibi yaşa ister sıradan hayatına devam et.
👏🏿👏🏿👏🏿👏🏿
YanıtlaSil❤️
YanıtlaSilNigar Qusarlı. Evet hayat benim amma istediyim gibi yaşamam
YanıtlaSil👍🙏
SilAbdurahim Mohammade
YanıtlaSil