Die Welt İst Leer
Hayat devam ediyor. Her insan istese de istemese de bir şekilde hayatını devam ettiriyor. Kimileri çok mücadele ediyor kimileri ise zaten hayata hazır bir şekilde doğuyor. Mücadele içinde olanlar sürekli hayata bir şekilde tutunmaya çalışanlar. Diğerleri ise hiç bir şey yapmasa bile her istediğine kavuşabiliyor. Bir de mücadele etmeye bile gücü olmayanlar var. O insanlar hayata tutunamıyor bile. Şimdi bir sürü çeşit insan ve bir sürü farklı durumlarda olan insanlar. Düşününce diyorsun ki eşitlik,adalet nerede?
Kimse yaşayacağı hayatı seçemiyor. İstediğini belki hayatı boyunca elde edemiyor yada hayatı istediği şeyleri elde etmekle geçiyor. Zenginlik veya fakirlik ne şekilde Dünya'ya geldiğinin hiç bir önemi yok. Sen yaşadığın süre boyunca hiç bir şey yapmazsan zaten hiç bir şey olmaz. Zengin insanlar her istediğini yapar ve alabilir. Onlarda bir süre sonra hep daha fazlasını istiyor. Fakir veya orta durumdaki insanlar ise ya zenginlik için uğraşır yada istediklerini yapmak için.
İlk önce senin durumun ne ve sen halinden şikayet ediyorsun ama hayatın boyunca ne yaptın. Bir bak kendine elin mi yok, kolun mu, ayağın mı yok? Bakıyorsun herşey yerinde sağlığın da. Ama sen hala şikayet ediyorsun. Sen kimsin? Senin şikayet etmeye hakkın yok. İstersen Dünya'nın en fakir insanı sen ol. Ayağı kalkıp da yürümek nedir bilmeyen insanlar varken senin şikayet etmeye yüzün mü var? Fakirsen çalış, zenginsen paylaş, elindenden bir şey gelmese bile otur şuanki sağlıklı haline sabah akşam şükret.
Şu Dünya'da zengin, fakir, hasta, sağlıklı bir sürü insan var. Kim ne kadar kendinin farkında, Kim ne kadar hayatın farkında? Sürekli bitmeyen isteklerin, bitmeyen şikayetlerin, yaşadığın tüm olaylar ve herşey. Ne durumda olursan ol, ne kadar zengin veya önemli bir insan ol ne olacak yani bunun sonunda sen bu Dünya'da ne elde edeceksin. Düya'nın en zengin insanı sensin bitmeyen paran elde edemediğin hiç bir şey yok. Sonuç hiçbir şey. Anlaman gereken tek şey. Bu Dünya boş.
Ne zaman bunu anlarsan o zaman Dünya'nın en zengin insanı sensin. Ama bu sefer ki zenginlik öyle bir zenginlik ki seni en değerli insan yapıyor ve istemediğin kadar isteklerin olabiliyor. İşte bu başka bir şey. İstediğin şey Dünya'nın sana verdiği zenginlik mi yoksa öldükten sonra yaşayacağın sonsuz zenginlik mi?
Bundan sonra ki hayatında bunun farkına varıp kendini ve hayatını değiştirirsen bu zenginliğe o kadar çabuk ulaşırsın. Buna ulaşmak içinde yapman gereken şey Dünya'daki zenginliği bir kenara bırakıp asıl zenginlik olan kalbini zenginleştirmektir. Bu zenginlik daha zor kazanılıyor. Kendine bir bak sonra etrafına bak. Aslında herkes aynı herkes insan farklı olan tek şey özelliklerimiz ve bakış açımız. Bakış açını değiştirdiğin anda herşeyi farklı görüceksin. Onu başardığın an aslında Dünya'nın ne kadar boş ne kadar gereksiz bir yer olduğunu anlayacaksın. Bunu anlamaya başladığın an hayatın değişecek ve mutluluk da gelecek. Artık uyan gözlerini aç ve gerçek Dünya'nın bu olmadığını gör.
Asıl yaşam öldükten sonra başlayacak orda en zengin insan olmak için uğraş boş Dünya işleriyle değil. Şuana kadar yaşadığın hayatta gözün kapalı yaşadın hiçbir şey görmedin. Vakit geldi. Kimseye bakma. Kimseyle işin yok senin. Herşeyi kendin için yap. Öldüğün zaman herkes seni karanlığa bırakıp gitmeyecek mi? Öldükten sonra tek başına kalmayacak mısın?
Bundan sonra yapacakların bu Dünya için olmasın. Sadece kendin için. Zaten öyle değil mi? Sen doğduğundan beri şu zamana kadar yaptıklarını kim için yaptın?
Yine kendin için yapmaya devam et. Kim ne derse desin durmadan devam et. Kimseye bakmadan sadece önüne bak ve ilerle. Böylece herşey düzelecek.
Sonra hayatın yavaş yavaş istediğin gibi olacak. Hayallerin gerçekleşmeye başlayacak, istediğini elde etmeye başlayacaksın, sonunda herşeyi başaracaksın ve bunlar ile beraber gelen mutluluk hep sürecek. Daha ne istiyorsun ki bu hayatta?
Bu zamana kadar çok hata yapmış olabilirsin. Hiç bir şey istediğin gibi gitmemiş olabilir. Ama bundan sonraki hayatını değiştirmek senin elinde hep öyleydi zaten. Düşünüp te geçmişte yaşamanın hiç bir anlamı yok.
Geçmişini unut. Yaptıklarını ve yapamadıklarını unut. Hiç bir şey için geç değil. Bundan sonra yapacakların bu Dünya için olmasın. Ne yaparsan kendine yaparsın. Sen nasıl yaşamak istiyorsan öyle yaşa. İster bu Dünya için ister Öldükten sonrası için. Ne zaman mutlu bir ömür yaşayacağını sen seç.
Yorumlar
Yorum Gönder