Saygı

Hayatımızın her alanında hep var olan saygı hiç bir zaman önemini kaybetmeyecek. İnsanlar ne kadar saygılı kendine ve birbirlerine karşı? İnsan ilk önce kendine saygı duymalı. Saygı insanın kendini sevmesi, değer vermesi ve önemsemesidir. Herkes birbirine karşı da saygılı olmalı. Küçük büyük farketmeksizin her zaman ve her yerde saygılı olunmalı. Saygı bir değerdir. Hayatın da önemli bir parçası. Saygı her yerdedir. İnsan yaptığı işe, eşine, çocuklarına ve etrafındaki tüm insanlara karşı saygılı davranmalı. Saygı olmazsa değer olmaz. Saygı olmazsa hiç bir şeyin anlamı yoktur. Etrafımızdaki insanlara karşı saygılı olmazsak bir değerimiz olmaz. Bu yüzden bir çok şeyden önce saygı gelir. Bunun farkında olarak yaşamalı ve hayatımızın her alanında uygulamalıyız. Aslında saygı gibi bir çok değer vardır. Sevgi, eşitlik, hoşgörü, ahlak ve herşey. Bütün insanlar bu kavramları biliyor ama kimse uygulamak istemiyor yada işine gelmiyor. Ben bazen düşünüyorum. Herkes birbirine karşı saygılı, hoşgörülü ve dürüst olsa hiç kavga çıkmaz, anlaşmazlıklar, tartışma ve bütün olumsuz durumlar hiç ortaya çıkmaz değil mi? Dünya güzelleşir hayat daha yaşanabilir bir hale gelir. İmkansız gibi bir şey... Ama en azından bunu yapabiliriz. Saygılı, hoşgörülü, doğru ve düzgün bir insan olarak hayatımızı sürdürebiliriz. Gerçekten böyle insanlar var. Sayısı neden az? Neden herkes kendini ve hatalarını düzeltip doğru ve düzgün bir insan olarak yaşayamıyor. Çünkü herkes istediği gibi yaşamak istiyor. Herkes işine geleni yapıyor. Yapması gerekeni değil. İnsanlar insanlıktan çıkıyor ve hiç kimse bunun için bir şey yapmıyor. Çünkü kimse kimsenin umrunda değil. Sen herkes gibi olmak zorunda değilsin. Herkes yanlış yapıyorsa sen doğrusunu yapmak zorundasın. Herkes kötü bir insan olarak yaşıyorsa sen iyi bir insan olarak yaşamak zorundasın. Bu Dünya'yı değiştirmek zorundayız. Geçmişine ve geçmişimize bir bak. Gittikçe kötüye gitmiyor mu Dünya? Sen nereye gidiyorsun? Kimlerle gidiyorsun? Belki Dünya'yı değitiremezsin. İnsanları da değiştiremezsin ama kendini değiştirebilirsin. Sen hayatını değiştirebilirsin. Saygılı, doğru ve düzgün bir insan olarak yaşayabilirsin. Bunu kimse için yapma sadece kendin için yap. Doğrusu da bu değil mi zaten? Biz neden hep yanlış yapıyoruz. Yanlış yaşıyoruz. Kolayımıza gelen neden yanlışlar? Doğru bir şekilde yaşamak neden zor. Bir gün bu Dünya'dan gideceksin. Hayattayken hala nefes alabiliyorken sen neden olması gerketiği gibi yaşamıyorsun? Derdin ne lan senin ? Sen kimsin? Sen bu Dünya'da bir hiçsin. Hiçbir zaman ölmeyecekmiş gibi yaşamayı bırak ve her gün ölecekmiş gibi yaşamaya başla artık.

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Schwer und Leicht

Hayat

Düşünceler