İnsan.


 Milyonlarca çeşit insan. Uzun kısa, fakir zengin, başarılı başarısız, güçlü güçsüz, doğru yanlış, iyi ve kötü. Sen nerdesin ? Herkesin sınavı farklı. Herkes eşit. Kimse kimseden üstün değil. Herkesin bir amacı var. Bir şeyle uğraşmak zorundasın. Hayatın boyunca hiçbir şey yapmadan duramazsın. Herkes bir şeyin peşinde koşuyor sen neden duruyorsun ?

 İyi kötü bir şekilde bu Dünya'ya geldin. Yaşamak ve bu hayata ayak uydurmak zorundasın. Sen istesen de istemesen de zaman geçecek, yaşın ilerleyecek ve bir şekilde ölene kadar bu Dünya'da hayatını devam ettireceksin. Bunu güzel bir şekilde geçirmek varken hayatına yazık etme. Yapman gereken ne varsa yap sonra istediklerini. Herkesin bir hayali vardır. Hayatında istediği şeyler vardır.

 Sürekli şikayet edip olduğun yerde bekleyemezsin. Bu Dünya'ya geldiysen bir amacın olmalı. Yaşamak için bir sürü sebebin var. Hayatına anlam katan insanlar, ailen ve sevdiklerin. Hiçbir sebebin olmasa bile seni seven insanlar var. Hiçbir şey olmasa bile sen varsın. Kendini değersiz görme. Sende bütün insanlar gibi yaşamayı hakediyorsun. 

 Hayat zordur. Zor zamanlar geçirmiş olabilirsin. Sevdiklerini kaybetmiş olabilirsin. Kimsesiz olabilirsin. Bu da senin sınavın. Yinede hayata tutunmak zorundasın. Sen hala hayattasın. Kimse için yaşamıyorsun, kimse de senin için yaşamıyor. Herkes kendisiyle sorumlu. Herkese saygılı ol, sev ve değer ver ama unutma yaptıklarını her zaman kendine yapıyorsun. 

 Çok çalışıyorsun başaramıyorsun. Seviyorsun ayrılıyorsun. Çabalıyorsun bir sonuca varamıyorsun. İyi davranıyorsun kötü karşılık alıyorsun. Sürekli böyle oldukça hayatından bıkıyorsun. Neden ? Başaramadıysan tekrar denersin. Sevgilinden ayrıldıysan başka biri çıkar. Senin bunları dert etme hakkın bile yok. Bir sürü insan bunların ne olduğunu bile bilmiyor. Ailesi olmayan, başarmak için bir sebebi, olmayan binlerce insan var. Sevgi ne bilmeyen insanlar. 

 Sen çok şanslısın. Hayatın boyunca herşeye sahipsin sen hala daha fazlasını istiyorsun. İnsanlar böyledir varken kıymetini bilmediğin şeylerin yokken kıymetini bilmenin bir anlamı yok. Bu yüzden insan olmak bile zor. Seni insan yapan aklını kullanırsan herşey daha kolay olacak. Aklını kullanırsan şükretmeyi bilirsin, herşeyin kıymetini, hayatın değerini anlarsın. 

 İnsanlar aklını kötüye, zamanını boşa geçirmeyi tercih ediyor. Öyleyse bu akıl bize neden verildi ? Hayvanın da zamanı geçiyor. Kötü düşüncelerle yaptığın kötü işler. Seni neye ulaştırdı. Mutlu mu oldun ? Hayatın daha mı güzel geçiyor ? Boş bir Dünya içinde ne yaptığını bilmeyen insanlarla dolu.  




Yorumlar

Popüler Yayınlar

Schwer und Leicht

Hayat

Düşünceler