Ahlak

  Her zaman hayatımızda olan değerlerimizden biri Ahlak. Kimse mükemmel değildir ama herkes ahlaklı bir insan olmaya çalışmak zorundadır. Küçüğüne sevgi büyüğüne saygı göstermeyen insanlar ahlak nedir bilmezler. Kim sever ki böyle insanları ? Herkes yanında olan ailesi, eşi, sevgilisi veya arkadaşını ahlaklı, doğru düzgün bir insan olarak ister değil mi ? 

 Sen kimsin Annene, Babana, büyüğüne, küçüğüne farketmez sen kimsin saygısızlık yapıyorsun. Kim olursan ol heryerde aynı davranamazsın. Herşeyin bir ölçüsü var, bir yeri var. Kimse kimseden üstün de değil. Kibirli olma, kendini beğenme ve kimseye saygısızlık yapma. Olduğun yaşın farkına var. Belki böyle biri olmak istemiyorsun. Ahlaklı ve saygılı bir insan olamıyorsun. O zaman insanlardan uzaklaş. Kimse seninle uğraşmak zorunda değil. Kimseye rahatsızlık verme hakkında yok. Zenginliğinle veya gücünle kimseyi ezemezsin. Ahlak hayatımızın her yerinde. Sen niye uzaklaşıyorsun ?

 Sürekli güzel şeyleri kötü şeylere dönüştürmeye çalışıyorlar. Toplumun ahlakını yok etmeye çalışıyorlar. İnsanlara kötü olan şeylerin daha güzel ve kolay olduğunu gösteriyorlar. Sen neden hep aldanıyorsun ? Neden doğru olmaığını bildiğin halde hep kötü yollara sapıyorsun ? 

 Sana küçüklüğünden beri hep doğru olan gösterilmedi mi ? Sen neden hep yanlışı seçiyorsun ? Yanlışı yapmak kolay çünkü. Doğruyu seçip doğru yolda ilerlemek zor. Herkes özgür. Herkes istediği gibi davranıp, istediği gibi yaşayabilir hayatını. Sonucunda zaman geçmiş olacak. Hiç bir zaman düşünmedin yaptıklarını ve nasıl yaşadığını. Bir gün yaşlandığında artık sadece evde oturup belki arada dışarı çıkıp yürüdüğünde bi an düşünmeyecek misin ben bu hayatı nasıl geçirdim ? Demeyecek misin keşke yanlış olan şeyleri değil de doğruları seçip daha düzgün yaşasaydım bu hayatı. 

 Hep kötü yollarda geçirdim hayatımı, yanlış olanları yaptım. Ahlaksızlık, saygısızlık, kibir, yalan bütün kötü şeylerle geçirdim hayatımı. Daha ahlaklı, saygılı ve doğru bir insan olabilirdim. Ne kaybederdim ? Kazanırdım hep kazanırdım. Değer, saygı ve sevgi kazanırdım. İnsanlar sana hep saygı gösterirdi, seni severdi ve değerli bir insan olarak haytını yaşamış olurdun. Belki sadece yaptıkların ve insanlara karşı göstermiş olduğun ahlak, saygı ve sevgi insanlar tarafından uzun bir süre unutulmazdı. 

 Belki herşeye rağmen hayatın istediğin gibi geçmezdi. Yaşamak istediğin hayatı yine yaşayamazdın belki ama insanlar tarafından doğru bir insan olarak görülürdün. Bu yeterli değil mi zaten. Hayat bitti geride bıraktığın şeyler bunlar ise sen zaten en güzel hayatı yaşamadın mı ? 

 Ne olursa olsun gelip geçecek olan bu hayat için birbirinize karşı ahlaksız, saygısız, sevgisiz olmayın. Geri dönüp baktığınızda pişman olacağınız şeyleri bile bile yapmayın.


 Hayat kısa yol uzun. Hangi yolda yürüdüğüne dikkat et...

Yorumlar

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Schwer und Leicht

Hayat

Düşünceler