Şikayet
Sürekli neye şikayet ediyorsun. Sadece nefes alabilsen her alıp verdiğin nefese şükretmen gerekir. Hayatından yaşadıklarından sürekli şikayet ediyorsun. Sen kötü bir hayat geçirdiğini mi sanıyorsun. Biraz aç gözünü ve Dünya'ya bak. İnsanlar yemek bulamıyor, kalmaya yerleri yok, rahatlık ne bilmiyorlar bile. Sen hala neye şikayet ediyorsun. Her gün yemek yiyorsun, rahat bir yatakta uyku uyuyorsun, istediğin zaman istediğini yapabiliyorsun. Biraz farkına var. Hep en kötü hayatı ben yaşıyorum diye düşünüyoruz senden daha kötü hayatlar var. Yaşamakta zorlanan insanlar var. Sen hala neye şikayet diyorsun...
İnsanlar hep aynı. Değer ne bilmezler. Hala hayatta olduklarına şükretmezler. Ama neden böyle diye sürekli isyandalar. Herkes kendini düşünür. Bir baksa etrafına ne kadar şanslı olduğunun farkına varır aslında. Bencil olma, şikayet etmeyi bırak. Hala hayattaysan bunun değerini bil ve ona göre yaşa. Sen aç değilsin, kimsesiz değilsin, sokaklarda yaşamıyorsun daha ne istiyorsun ki ?
Fazlasını mı ? O zaman hep daha kötü bir hayatı hakediyorsun. Senin yerinde olmak isteyen binlerce insan var. Bunun farkında olamayacak kadar aptal değilsin. Sadece belki umrunda değil ya da hala göremeyecek kadar körsün. Sen hep kendin için yaşadın. Hep kendini düşündüysen kendinden başkasını göremezsin zaten.
Böyle olmamalı. Hayat paylaştıkça güzelse sadece kendini düşünemezsin. Düşüneceksen de şikayet etme her şeyden. İnsanlar her şeyin farkında aslında. Her şey çok kolay. İnsanlar sürekli zorlaştırıyor. Sen zenginsen yardıma ihtiyacı olan birine yardım edemez misin gerçekten ? Her şeyi paylaşabilirsin. Sevgini paylaş, merhametini paylaş, doğruluğunu paylaş, güzel olan her şeyi paylaş. Hayatın daha da güzelleşmeyecek mi ? Bitmesinden mi korkuyorsun ? Senden bir şey mi eksilecek ? Belki daha da bereketlenecek. Paylaştıkça çoğalır. Yardıma ihtiyacı olan birine yardım etsen, güler yüzle baksan insanlara, insanlara sevgini göstersen daha kötü bir hayatın mı olacak. Belki de bencil olduğun için sürekli şikayet ediyorsun.
Akıl diye bir şey verildi insanlara kimse kullanmasını bilmiyor. Herkes ne istiyorsa onun için kullanıyor. Sonra bir şey elde ediyor o da yetmiyor fazlasını istiyor. Olmazsa da şikayet ediyor. Gerçekten akıl her şeye yetiyor ama insana hiç bir şey yetmiyor.
Şikayet ettiğin hayat başka insanların hayali...
Yorumlar
Yorum Gönder